Det är utifrån denna övertygelse som Hotel Expert Solutions föddes. Projektet grundades av Benedetta Chichi. Hon är en Hotel and Revenue Manager med över tjugo års erfarenhet inom hotellbranschen. Benedetta är också föreläsare och konsult, med en stor förståelse för hotellmarknaden och dess dynamik.
Idén bakom är lika enkel som kraftfull: att integrera intäktshantering och marknadsföring i en enda synergistisk strategi som bygger på de verkliga och specifika behoven hos varje hotellanläggning. "Jag ville skapa en tjänst som inte var standard, utan som var anpassad till varje enskilt hotells specifika behov", förklarar Benedetta. "Alltför ofta behandlas dessa två discipliner separat, vilket gör att potentialen för integrerade åtgärder går förlorad. Jag tror på värdet av en 360-graders vision."
För att tydligt presentera denna filosofi bestämde sig Benedetta för att skapa en särskild webbplats och valet föll på Webador. "Jag letade efter en plattform som var snabb, intuitiv och hade en kvalitetsdesign. Webador gjorde det möjligt för mig att skapa en egen webbplats som exakt återspeglade min vision." Användarupplevelsen, möjligheten att hantera visuellt innehåll och textinnehåll, integrerad SEO och bloggen var viktiga delar för att få fram hans budskap.
Ett av de största initiala hindren var att tydligt kunna kommunicera värdet av att kombinera intäktsstyrning och marknadsföring. Det var inte lätt att förklara hur en integrerad och anpassad strategi kunde leda till överlägsna resultat, men Benedetta lyckades med det genom målinriktat innehåll och effektiv storytelling, bland annat via webbplatsen.
Det första avgörande steget var att klargöra att min strategi går utöver rådgivning: det är ett verkligt strategiskt samarbete med konkreta resultat. Detta lockade de första kunderna, som letade efter en annorlunda, modernare och mer flexibel lösning.
Webbplatsen utgör idag hjärtat i hennes digitala kommunikation. Men det är inte allt: Benedetta använder också e-postmarknadsföring för att föra en direkt dialog med hotellägare och erbjuda skräddarsydda tjänster, särskilda paket och förmåner som är utformade för att etablera varaktiga relationer. "Den mänskliga relationen är avgörande för mig. Varje kund är unik och jag känner mig som en del av teamet på varje hotell jag följer."
En av de viktigaste synpunkterna från en kund var att hennes arbetssätt var en "frisk fläkt" jämfört med standardiserade lösningar. "Det är ögonblick som dessa som motiverar mig att fortsätta", säger Benedetta. "Jag tycker om att se hotell växa genom det arbete som vi gör tillsammans, dag för dag."
Bland de mest givande upplevelserna nämner Benedetta ett hotell som tack vare en skräddarsydd strategi lyckades sticka ut från konkurrenterna och avsevärt förbättra sina intäkter. Det är en bekräftelse på värdet av en metod som kombinerar teknik och kreativitet, siffror och relationer.
Idag använder Benedetta, förutom att erbjuda rådgivning, även Webador för att skapa webbplatser åt de hotell hon arbetar med. "Jag tar personligen hand om mina kunders digitala närvaro, och Webador är ett verktyg som jag rekommenderar och använder med glädje."
När Benedetta blickar framåt är hon motiverad att integrera ny teknik, t.ex. AI, och digitala verktyg för att göra strategierna ännu bättre. "Jag gillar att hålla mig uppdaterad, att studera och att testa. Jag tror på ett dynamiskt och innovationsinriktat arbetssätt."
Till dem som vill slå in på en liknande väg ger Benedetta rådet att inte vara rädd för att differentiera sig: "På en konkurrensutsatt marknad är det en styrka att vara unik. Försök inte att imitera det som redan finns, utan bygg något som verkligen speglar dig själv. Det är också viktigt att investera i fortbildning, att hålla sig nyfiken och uppdaterad. Och framför allt, kom ihåg att passion är den starkaste motorn: när du verkligen tror på det du gör, blir även de största utmaningarna möjligheter."
Läs mer på deras webbplats
Anmäl dig idag - det tar bara några minuter!